Tijdschriftenbranche start unieke, gezamenlijke campagne
Deze week is een een unieke, gezamenlijke en branchebrede tijdschriftencampagne voor tabaks- en gemakswinkels en boekhandels in Nederland van start gegaan. Deze winkels zijn in de Covid periode hard getroffen door de lockdowns. En nog steeds zijn er consumenten die de weg niet terug hebben weten te vinden naar deze winkels voor de aankoop van tijdschriften, zo meldt de Magazine Media Associatie (MMA). Ook het dalend consumentenvertrouwen door (economische) ontwikkelingen in de wereld heeft invloed op de verkoop van tijdschriften.
Distributeur Betapress, onderdeel van Audax, heeft het initiatief genomen om samen met Aldipress, de Magazine Media Associatie (MMA), AKO, Blz, Bruna, CIGO, De Giftclub, Libris, Primera, ReadShop én alle Nederlandse en internationale uitgevers op korte termijn een unieke tijdschriftencampagne op te zetten.
Maak kans op een jaar lang een gratis tijdschrift naar keuze
De pay-off van de campagne is: “Hoe specifiek je interesse ook is, wij hebben er een tijdschrift over”. De consument wordt gestimuleerd om naar de deelnemende winkels te gaan en deel te nemen aan de winactie “Koop een tijdschrift en maak kans op een jaar lang een gratis tijdschrift naar keuze of € 50,00 tijdschrift-tegoed bij je lievelingswinkel”.
De actie loopt tot 3 oktober 2022 en wordt door alle partijen ondersteund met onder andere tijdschriftadvertenties, radio commercials, promotiematerialen in de winkels en zal ook zichtbaar zijn op de social media kanalen van de betrokken partijen.
Lees het volledige bericht van de MMA hier.
Geen nieuws missen? Abonneer je op de PRINTmatters Nieuwsbrief.