Toveren met print
Opvallen, aandacht. Daar begint het mee als je een boodschap wil overbrengen. In de nieuwe PRINTmatters pakken we lekker uit over het onderwerp veredelen. Allemaal mooie toepassingen om de ontvanger te betrekken en respons uit te lokken. Pakkende verhalen, van de laatste traditionele staalstempeldrukker van Nederland, via reliëf-printing voor sign-uitingen tot print to web technieken.
Naast de grote serie artikelen over veredeltechnieken met veel aansprekende voorbeelden in prachtige beelden biedt deze editie nog andere boeiende verhalen. Een paar voorbeelden:
Leermiddelen op papier steeds meer on demand
Erik Razenberg, ceo van ThiemeMeulenhoff, gaat in op de ontwikkeling van digitale leermiddelen. De coronacrisis heeft volgens hem de adoptie van digitale leermiddelen een enorme boost gegeven. Hij verwacht de komende jaren een versnelling van de vervanging van papieren leermiddelen. En hij denkt dat steeds meer papieren leermedia on demand, digitaal zullen worden gedrukt in plaats van de huidige one size fits all, in offset gedrukte schoolboeken.
Displays en verpakkingen
Uit het artikel over Winnubst Grafische Afwerking blijkt de invloed van de derde generatie Tom Winnubst de onderneming digitale vaart te geven. Digitaal in de zin van digitaal communiceren. De jonge ondernemer met onder meer een Masters of Science financieel management bij Nyenrode in zijn achterzak kent de weg en weet via social media leads te genereren en sales te realiseren. Uiteraard gaan we ook in op wat het bedrijf nu eigenlijk doet, verrijkt met een technische verhandeling over cacheren van materiaal voor displays en verpakkingen.