Pers

Rechtstreeks naar inhoud gaan

Bericht

impositie CS4

• Bas | 02-03-2010 08:27 | 2 reacties

Vraagje:

voorheen werkte ik graag met CS1, als ik een boekje moest printen had je de tool "InBooklet" en deze maakte een NIEUW document en zodoende kon je controleren én nog evt een laatste wijziging doorvoeren.

Nu in CS4 bestaat InBooklet niet meer en kan je alleen boekje printen maar dan stuurt ie het rechtstreeks naar de printer/belichter.
    Bestaat er nog een plug in als InBooklet??

Verder van de week meegemaakt dat een bestand met een TNT logo na omgezet te zijn in CS4 ineens dat eps-logo niet wilde belichten (werd een duur grapje) wat is hiervan de reden?

Reageer op dit bericht

Reacties

• Henk Gianotten | 02-03-2010 18:55

Wat betreft EPS in InDesign: dat is een bekend probleem dar onregelmatig voorkomt.
    als PDF of AI-bestand zal het wel gaan. InDesign houdt van de eigen native Adobe bestandsformaten. EPS is oud, onbetrouwbaar en dus rijp voor het museum. Nu nog even de ontwerpers daarvan overtuigen!

• seb | 03-03-2010 08:38

hmmm maar was in dit geval een TNT.AI bestand, na opnieuw importeren/plaatsen nog niet gelukt.

Uiteindelijk in Ill geopend, gekopiëerd en vervolgens geplakt in Ind.
    Waar ik van baal is dat je "gedwongen" wordt voor 900 euro een upgrade te doen en door dit soort akkefietjes heb ik al voor het dubbele aan schade.
    Ben al een paar weken opnieuw m'n instellingen voor belichter etc te fine-tunen.

Het Trefpunt is nadrukkelijk niet bedoeld voor commerciële boodschappen, personeelsadvertenties, sollicitaties etc. Discussies met grof taalgebruik worden indien de redactie dat noodzakelijk acht direct verwijderd. Pers aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor reacties op het Trefpunt.

Reageren

captcha

Prikbord

Aangeboden

Op A-locatie in een bekende plaats in het Gooi bieden wij ons pand aan waarin al 34 jaar een (winkel)...

Lees meer...

Gevraagd

Ben SERIEUS opzoek naar een 4 kleuren pers.formaat 50 x 70, liefst Shinohara.Pers niet ouder dan 10 j...

Lees meer...

Aangeboden

Te koop Drukpers Fuji Offset 50Theimer belichterCuvetteDiverse materialen zoals inkten, platen, wasmi...

Lees meer...

Gevraagd

Polar 55EM of 58EM snijmachine

Lees meer...

Nieuwsbrief

Uitgeverij Compres 3de Binnenvestgracht 23 RS 2312 NR Leiden Postbus 55 2300 AB Leiden T (071) 516 15 15 info@uitgeverijcompres.nl

Colofon