Pers

Rechtstreeks naar inhoud gaan

Bericht

Censuur enzo

• Marco den Engelsman | Pers | 08-02-2010 12:04 | 10 reacties

Beste Trefpunt bezoekers.
    Ik heb vandaag de discussie over Flyerzone van het forum gehaald. Dat is geen censuur zoals ons verweten wordt maar is gewoon zelfbehoud.
    Dit forum is in eerste plaats bedoeld voor technische vraagstukken en dat was deze discussie niet.
    Als discussies gaan lijken op laster dan moet ik ze verwijderen, terecht of niet. Het is zinloos om daar allerlei rechtszaken over te gaan voeren. Werk mee dit forum zuiver te houden a.u.b.
    Bedankt
    Marco den Engelsman
    Hoofdredacteur Pers
    marco@pers.nl

Reageer op dit bericht

Reacties

• Pasqualle | 08-02-2010 12:32

Spijtig. Ik vond de discussies hoe dan ook toch vaak leerzaam. Zeker ambetant dat sommigen zo nodig met modder moesten gooien, maar het kritisch volgen van de markt kan geen kwaad, lijkt me.

• George | 08-02-2010 21:41

Geachte heer den Engelsman,

Meer dan teleurstellend en zelf onbegrijpelijk vind ik uw reactie.
    *
    Ik heb er begrip voor dat u uit oogpunt van zelfbehoud niet met juridische problemen opgezadeld wenst te worden m.b.t. uitlatingen op dit forum, maar er is hier totaal iets anders aan de hand, waar u schijnbaar uw ogen voor wenst te sluiten.
    *
    U meet met twee maten. Discussies rond b.v. Flyerzone, waarin slechts kritische kanttekeningen rond dit bedrijf worden geplaatst, worden verwijderd, terwijl er tal van uitingen op het forum staan, die misleidend, beledigend of belastend zijn. Zo heeft u steeds vrij spel gegeven om b.v. de Fa. Spie_ en Printc_ tot de grond toe af te breken en wat dacht u van onderstaande teksten: (Ik heb de namen van betreffende bedrijven, maar niet volledig geplaatst, om te voorkomen dat u het nodig vindt om ook deze reactie te moeten verwijderen).
    *
    Peter | 07-11-2008 13:57
    Kijk ook uit voor "buisiness_" en "hetgrafi_"; zij plaatsen advertenties op websites die niet bekeken worden en dus geen nut hebben.
    *
    Teletubbi | 19-02-2009 17:16
    Klopt inderdaad, wij zijn ook door hen benaderd. Toen we wat lastige wedervragen stelden werd de hoorn erop gegooid. We waren zo fatsoenlijk om e.e.a. te melden bij de Telefoong_, maar deze schijnen er weinig interesse in te hebben. Ze hebben ons althans niet benaderd voor verdere informatie. Het zal ons dus een biet zijn als hun naam naar de knoppen wordt geholpen.
    *
    Lobbes | 19-02-2009 17:22
    Wij ook, ieder jaar dezelfde KLOOTZAKKEN. Dat de overheid daar niets aan doet is te gek voor woorden.
    *
    Edwin | 14-11-2009 19:35
    Pas op met Printc_. Staan bijna op omvallen heb ik via via gehoord. Betaal dus niets vooruit.
    *
    John Meier | 14-04-2008 23:09
    Ik heb zelf verschrikkelijke ervaringen met DRUKWERKD_ Ik raad iedereen dan ook aan om deze liegende OPLICHTERS te vermijden.
    De geleverde kwaliteit is benedenmaats. De order kwam 8 dagen na de beloofde afleverdatum. Mensen die je aan de telefoon te woord staan liegen om het leven en zijn onbeschoft. Zelfs als je gebruik maakt van hun reclamatieformulier word je alsnog afgescheept. Kortom NOOIT bij drukwerkd_ bestellen!!
    *
    Bas | 10-10-2009 23:15
    Ja sorry voor mijn Nederlands. In die korte periode bij dat ilegale bedrijf is mijn Nederlands erg verzwakt. Maar ik gun niemand op deze aardbodem een defecte printer door de Toner en Drums van S_. Als er namelijk weer iemand belde met een defect, lachte hij weer met euro tekens in zijn ogen voor een klusje voor de TD. Maar ja hij zit zo in zijn leugens vast dat hij wellicht echt geloofd dat ze echt zijn. Ik zou het advies geven om gewoon de toners te bestellen bij een echte zaak, maar kijk uit het netwerk van S_ is vrij groot en loopt tot vele dealers in Nederland.
    *
    Bovenstaande lijst kan ik nog wel met meer dan 100 voorbeelden aanvullen. Als het forum alleen bestemd zou zijn voor technische vraagstukken, dan zou de helft van de berichten verwijderd kunnen worden. Het is uw taak als beheerder om voor de verdere toekomst naar de gebruikers toe
    duidelijkheid te scheppen over wat er wel en niet op het forum wordt toegelaten. Besluit u om zich te beperken tot uitsluitend technische vragen, dan betekent dit een verschraling en zullen veel gebruikers afhaken en op zoek gaan naar betere alternatieven (en die zijn er gelukkig). De meeste grafici zijn niet alleen techneuten, maar ook ondernemers die de markt kritisch willen blijven volgen. Opinievorming is daarbij naar mijn idee hun goed recht, censuur echter uit den boze.

• Roger | 08-02-2010 23:03

Ik zie op diverse andere fora ook regelmatig negatieve berichten over diverse bedrijven, en daar worden ze zelden of nooit verwijderd, zolang het taalgebruik maar netjes blijft.

Ik dan dan ook dat het domweg verwijderen van elk bericht waar een bedrijf kritisch belicht wordt een beetje een overtrokken reactie is.

Misschien zou u eens met een jurist kunnen praten over het nut van het plaatsen van een disclaimer. Iets van 'reacties op dit forum zijn voor rekening van de schrijver'. Geen idee of dat iets uitmaakt, zomaar een idee.

• George | 08-02-2010 23:28

Roger, zo werken de meeste forums en je voorstel m.b.t. de disclaimer lijkt me een uitstekend idee. Alles wordt geplaatst voor zover het maar binnen de fatsoensnormen blijft. Teksten zoals we die nu op het Trefpunt aantreffen als 'die klootzakken' en 'oplichters' kunnen dus niet door de beugel.
    *
    Verder zou het de kwaliteit van het forum verbeteren als gebruikers zich moeten registreren, zodat niet iedereen anoniem en zonder gevolgen zijn grieven kwijt kan.
    *
    Er wordt sinds kort naar een e-mailadres gevraagd, maar dit is volstrekt zinloos, omdat hier een willekeuring en niet bestaand mailadres kan worden ingevuld. Ter illustratie heb ik dit bericht eens geplaatst met mailadres: pietje@puk.org

• pietje puk | 08-02-2010 23:39

appart dat als iemand de intentie toont shirtsponsor te worden van vallende eredivisie club dit wél als groots nieuws op de diverse websites (meerdere dagen) wordt getoond (nieuwswaarde 0,0).
    En een beetje kritisch over eenzelfde onderneming om open-/ oprechtheid van handelen te bespreken is dan weer uit den boze.

Zeg wat levert zo'n advertorial of eigenlijk het was meer een hoax nou eigenlijk op?
    Kan ik mijn drukkerij ook even voor een week in de spotlight zetten

• Skip | 09-02-2010 11:31

Opzicht snap ik Pers.nl wel. Laat het verleden het verleden. Denk ook dat dit forum beter toch zijn recht komt als technisch forum, waar men vragen neer legt in afwachting to antwoord. Geen geklaag meer, van onze kant over firma flyzone etc. Ik moet alleen wel vermelden dat het vaak actie>reactie is m.b.t. sluikreclame die geplaatst wordt. Ik zou maar eens beginnen met die onzin verwijderen. Dan zal dit wel loslopen denk ik

• Drukkertje | Kdr | 10-02-2010 02:38

Dat is ook zo met drukkerij Kwak & van Daalen & Ronday uit Zaandam betaal daar ook niet vooruit staat ook op het punt van omvallen

• Bill | Hammerprint | 10-02-2010 17:01

Doe dit nou niet. Het kan zo zijn maar laat ze even met rust bij Kwak. Als het werkelijk zo is dan hebben ze het al moeilijk genoeg.
    Dit soort geruchten hoor je zo vaak maar toch bestaan die bedrijven nog. Is gewoon zinloos.

• George | 10-02-2010 18:00

Dat bedoel ik nu! Waarom wordt het bericht van 'Drukkertje' wel getolereerd en worden berichten waarin slechts kritische kanttekeningen m.b.t. Flyerz_ worden vermeld van het forum verwijderd?
    *
    Een gerucht verspreiden dat een bedrijf op het punt staat failliet te gaan is laster en kan een bedrijf financiële schade berokkenen, doordat (potentiële) klanten afhaken.
    *
    Webmaster doe je werk, maar dan wel graag objectief en eerlijk.

• Skip | 10-02-2010 23:39

George zo simpel ligt het denk ik niet. Maar ben het wel met je eens mbt flyer__

Het Trefpunt is nadrukkelijk niet bedoeld voor commerciële boodschappen, personeelsadvertenties, sollicitaties etc. Discussies met grof taalgebruik worden indien de redactie dat noodzakelijk acht direct verwijderd. Pers aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor reacties op het Trefpunt.

Reageren

captcha

Prikbord

Aangeboden

Frama ecomail basic frankeermachineMet touchscreenTot 3000 poststukken met uur.Nieuwprijs 1200 Euro.I...

Lees meer...

Gevraagd

Sinds kort ben ik in het bezit van een A5 handegeltje.Heeft u mooie papiersoorten over dan wil ik die...

Lees meer...

Aangeboden

Te koop:FAG VIPDENS 150 filmdensitometer.

Lees meer...

Gevraagd

KIKS zoekt ontwerpers met lef! Ken jij 'young' professionals of scholieren die durven deel te nemen a...

Lees meer...

Agenda

Geen woorden maar beelden
20/02/2010 - 15/08/2010
Open workshop LEAN
16/03/2010 - 16/03/2010

Nieuwsbrief

Uitgeverij Compres 3de Binnenvestgracht 23 RS 2312 NR Leiden Postbus 55 2300 AB Leiden T (071) 516 15 15 info@uitgeverijcompres.nl

Colofon